Den intelligente Forenings-hjemmeside

Emnesiderne
  Forside og design
  Webmail til alle

Når vi overvejer, hvorfor lige vores forening skal på internettet,
vil vi uden tvivl støde på følgende spørgsmål:

• Hvad vil vi egentlig fortælle og hvem vil få glæde af at besøge siden?
  • Hvilken nytte har foreningen af hjemmesiden?
  • Hvad vil det i sidste ende koste os?
  • Hvem skal påtage sig alt arbejde med vedligeholdelsen af hjemmesiden?

Nogle fornuftige svar på disse spørgsmål, ville være:

• Hjemmesiden skal dagligt informere medlemmerne om tiltag og aktiviteter i foreningen.
    Der er mulighed for fælles debat i forumet, og brugtbørsen er samtidig en sjov måde at handle med hinanden.
  • Kommende medlemmer, besøgende og andre interesserede personer får mulighed for at aflægge foreningen et besøg på internettet og få forståelse for hvad foreningen har at byde på.

• Hjemmesiden skal tjene foreningen ved at rykke informationerne ind i folks dagligstuer. De fleste mennesker har vænnet sig til at tjekke email hver dag. Det er ikke nødvendigt at gå fra dør til dør eller bruge telefonen for at videregive vigtige meddelelser. Hjemmesidens nyhedsbreve kan indeholde samme information, og er omdelt til alle medlemmer på få sekunder.

• Foreningerne består ofte af ildsjæle som gør en kæmpe indsats i form af frivilligt arbejde. Kassebeholdningen har ofte kun et beskedent overskud.
    Det er en af grundende til at hjemmesiden skal give overskud. I omegnen omkring foreningerne, er der oftest virksomheder, som vil være glade for at få muligheden for at reklamere på foreningens hjemmeside som sponsorer. Det tager kun få minutter at indsætte en sponsorannonce på hjemmesiden.
    Den intelligente forenings-hjemmeside er desuden opbygget, således at den kan annoncere med Googlereklamer, som dermed også er med til at finansiere siden.

• Alle medlemmer kan være med til at opdatere hjemmesiden på forskellige niveauer.
    En eller flere administratorer har adgang til at redigere alle siderne, hvorimod nogle udvalgte har adgang til at redigere bestemte sider.
    Endelig kan resten af medlemmerne indsætte 'Brugtbørs-annoncer', aktiviteter i kalenderen samt deltage i diskussionsforumet.
    Alle besøgende kan derudover skrive i gæstebogen.
    Enhver som har adgang til internettet og kan skrive på computeren på almindelig bruger-niveau, kan magte opgaven.
    Hjemmesideprogrammet er udarbejdet på en enkel og brugervenlig måde, så der ikke er behov for forkundskaber.